Passa al contingut principal

LES MURALLES DE BERGA

PROJECTE INTERDISCIPLINARI / 3r nivell de primària.-
Durant el mes de maig, els alumnes de 3r hem realitzat el projecte interdisciplinari: “ Conèixer la Nostra ciutat: Berga. Les muralles de Berga.”
Vàrem començar el projecte anant a Fumanya per veure les muntanyes, serres i muntanyetes que envolten la nostra ciutat. També vàrem conèixer la pre-industrialització de la riera de Metge. Així vàrem veure els diferents molins de ciment, de guix, de farina, de xocolata i finalment passaren a ser fàbriques tèxtils. Posteriorment durant la 1a. guerra carlina es convertiren en fàbriques d’armes, com a Cal Patata.
Una altra sortida que vam fer va ésser amb la historiadora Dolors Santandreu, per dintre i fora muralles i coneixent on eren les 7 portes de les muralles de la nostra ciutat. Així vam localitzar els Barris de l’Eixample, les afores i les diferents urbanitzacions de Berga.
Per veure les diferents èpoques vam conèixer la línia del temps i ens vam adonar de que l’ època més llarga en el temps és la Prehistòria. Enllaçant amb la sortida que vam fer el 1r trimestre a les petjades dels dinosaures a Fumanya i el petit museu de les restes de dinosaures a Sant Corneli, vàrem situar a la Línia del Temps les eres en què van viure aquests grans animals.>BR/> Amb l’aparició de l’ home i la seva evolució al llarg de la història, ens hem adonat que després d’un fet remarcable hi ha hagut un canvi en la societat... I hem anat situant cadascuna dels períodes o edats de la història: Edat Antiga, Edat Mitjana o Medieval i aquí hem fet esment i ens hem centrat per fer l’estudi de les muralles de la nostra ciutat, amb el castell de Sant Ferran al capdamunt del turó. Hem continuat amb l’Edat Moderna, amb l’ inici de la pre-industrialització de la Riera de Metge. Per acabar amb l’Edat Contemporània, fins els nostres dies. En aquest projecte vàrem fer aportacions de diferents àrees com: - Música i Educació Física: “ Jocs populars, dintre i fora muralla” i Jocs al Berguedà. - Matemàtiques: Càlcul, geometria, radi,diàmetre , circumferència... - Anglès: Places in the neighbourhood. Werew is the...? There is/ there are: there is a pet shop on Roser St. ... - Castellà: Vocabulari erspecífic sobre les muralles i dibuix d’una muralla. Els treballs es van fer en grups cooperatius, petits grups o en gran grup. Hi va haver una autoavaluació de cada grup. Els alumnes vàren fer una valoració del treball fet durant la setmana. És va fer una divulgació al blog de l’escola -Cicle Mitjà-. --------------------------------------

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LA DAMARIS ENS ENSENYA A TEIXIR

La Damaris ens ha ensenyat com la seva àvia teixia els jerseis. Hem vist que fa falta molta paciència per tal de no equivocar-se.

Projecte interdisciplinar: El circ

3r  B Després de fer votacions conjuntament amb la resta de cursos de l'escola, aquest any hem treballat EL CIRC de projecte interdisciplinari perquè ha estat el tema escollit majoritàriament. Els de 3r B vam fer una llista amb tot el què ens agradaria fer i aprendre sobre el circ. Voldríem saber com es viu en un circ, com és la seva feina, com conviuen, com viatgen... I sobretot, sobretot, voldríem fer de malabaristes, equilibristes i ser per una estona nosaltres els que féssim circ. La mestra en va prendre nota.   Per la festa de Sant Jordi vam sortir a llegir endevinalles davant de tota l'escola. Aquestes endevinalles les vam fer sobre personatges del circ. Així ho vam treballar: L'ENDEVINALLA Vam començar escalfant motors i creant grups cooperatius per escriure endevinalles sobre diferents personatges del circ. Primer vam treballar l'endevinalla en grups per saber com l'hauríem d'escriure. Seguidament vam escollir quins personatges volíem que